Математичний БУМ
Пояснювальна записка.
Сьогодення вимагає від людини прийняття раціональних, виважених рішень, швидких дій. А тому школа повинна давати учням не лише певну суму знань, а формувати всебічно розвинуту особистість, яка вміє використати набуті знання в практику життя та має креативне мислення. Інтерактивне навчання є одним з елементів що сприяють цьому.
В даному посібнику зібрані сценарії інтелектуальних ігор: «Математичний БУМ» та «Математична забава «Х+У», що є основою розвитку математичного мислення у дітей.
«Математичний БУМ» - це не просто математична вікторина, а синтез розумової та фізичної праці.
Переваги саме такого виду роботи в тому, що в команді беруть участь не лише знавці математики,а й слабші учні, але і від їхньої вправності теж залежить перемога команди. Це дає шанс усім діткам з класу приймати участь в таких конкурсах. При цьому кожен з них відчуває свою відповідальність перед командою та важливість своєї ролі. В нашій школі вже два роки проходить цей конкурс. Діти отримують масу задоволення від участі в цій грі. А я вважаю, що це універсальний конкурс, який можна зробити для дітей будь-якого віку, змінивши лише умови завдань.
Команди складаються з 5 дітей одного віку. Гра матиме 10 конкурсів. Найкраще місце для проведення – спортзал.
Другий конкурс, який пропонується вашій увазі це математична забава «Х+У». Цей конкурс проводиться у вигляді змагання між дівчатками та хлопчиками. Особливість цієї гри в тому, що діти мали скласти блок питань команді-противнику, тобто вони не лише відповідали на питання, а й готували питання самостійно. Була поставлена лише одна умова – це повинні бути питання за курс 6 класу математики(учасниками були учні 6 класу). В цій грі приймає участь 6 дітей. Місце проведення довільне це може бути клас, актовий зал тощо.
Матеріал підібраний згідно програми з математики загальноосвітньої школи Дане видання стане в пригоді як молодим вчителям математики так і вчителям зі стажем, як на уроках так і в поза урочний час
Зміст
Вступ……………………………………………….5
Математичний БУМ……………………………….6
Математична забава Х+У………………………...13
Література …………………………………………19
Вступ.
Протягом багатьох сторіч математика є невід’ємним елементом системи освіти в усьому світі. Пояснюється це унікальною здатністю навчального предмета «математика» у формуванні особистості. Освітній, виховний і розвиваючий потенціал математики величезний. Тому вивчення цього предмету на високому рівні просто необхідне в сучасному світі.
Та, нажаль, однією з найбільших проблем освіти полягає в тому, що діти не проявляють великого інтересу до навчального процесу. І саме низька зацікавленість учнів примушує вчителів шукати все нові методи роботи. Гра як методичний прийом широко застосовується в освіті. Це і урок-гра і елементи гри на звичайних уроках та інтелектуальні ігри. І саме інтелектуальні ігри є джерелом позитивної атмосфери, в якій і діти та вчителі відчувають себе комфортно. Формується партнерський тип взаємовідносин між дітьми та вчителями. Встановлюється контакт знімається напруга і з'являється відчуття взаємодовіри.
Роль інтелектуальних ігор важко переоцінити. Маса негативної інформації із різних джерел, насичена навчальна програма і, як наслідок, спостерігається зростання нервово-психічного навантаження на дітей. Віртуальне спілкування іноді замінює реальне і саме командні ігри, в деякій мірі, зближують дітей і зменшують дефіцит спілкування. А найбільш небезпечне відчуття - це не реалізованість себе в соціумі. Тому найголовніше, що дає гра дітям – це відчуття значимості себе в команді, а значить і в суспільстві.
Окрім хорошого мікроклімату інтелектуальні ігри розвивають и тренують:
- логічне мислення, ерудицію, мовну культуру і словниковий запас;
- інтуїцію, вміння працювати в команді;
- комбінаторне і асоціативне мислення;
- нестандартне мислення, креативність та почуття гумору.
Можна виділити такі основні цілі проведення ітелектуальних ігор:
- виявлення обдарованих дітей – «інтелектуалів» з високим IQ;
- засвоєння знань з різних областей в ігровій формі;
- ліквідація дефіциту спілкування, развиток комунікаційних якостей;
- підвищення рівня соціальної адаптації, стресостійкість.
Як наслідок, інтелектуальні ігри повинні проводитись регулярно і в кожній, навіть, маленькій школі.
Математичний БУМ
Доброго дня, вам діти!
Сьогодні тут, у нас
Не будемо шуміти,
Бо гри цікавий час.
Завдань математичних
Цікавий водограй,
А також вправ фізичних.
Тож грай і вигравай!
Ти будь, швидкий, кмітливий,
Здіймися до вершин
В команді ти важливий
Ви разом – як один!
Дорогі діти, давайте розпочнемо сьогоднішнє свято, героями якого є представлені команди трьох шостих класів. А тепер я хочу представити компетентне журі у складі…………………….
Шановні учасники, глядачі, поважне журі з цієї хвилини я оголошую конкурс «Математичний БУМ» відкритим!
Конкурс перший «Привітання»
Представлення команд.
Команди готують плакати, емблеми та девіз команди. Оцінюється цей конкурс 1-3 бали в залежності від місця.
Конкурс другий «Казка».
На ваших столах лежать листочки із назвами казкових персонажів. Вам необхідно утворити логічні пари персонажів, які живуть в одній казці. Яка команда виконає це завдання швидше і правильніше, тобто без помилок та і отримає 3 бали а далі бали помісцях.
Примітка: Відповідь кладіть на суддівський стіл.
Конкурс Казка 1 команда.
Колобок Зміючка
Білосніжка півник
Іван Дурак Ведмідь
Івасик Телесик гном
Маша Коник-Горбоконик
Круть-Верть лисиця
Конкурс Казка 2 команда.
Сестричка Оленка Пятачок
Буратіно рибка
Вінні Пух Мальвіна
Курочка-ряба Баба Капа
Дід яйце Братик
Лунтік Іванко
Конкурс Казка 3 команда.
Гуси Лебеді Мачуха
Чудовиська Журавель
Мишка- Шкряботушка Баба Яга
Попелюшка Патрік
Лисиця Зайчик-Побігайчик
Губка Боб Красуня
Конкурс третій «Математична вікторина»
В цьому конкурсі вам необхідно швидко і правильно відповідати на питання. Команда має право лише на одну відповідь і якщо вона виявиться вірною це принесе команді 2 бали, але якщо ви помилитесь, то отримати вже 3 бали має команда-суперник, яка другою за часом просигналізувала про готовність відповіді.
Математична вікторина
1. Яка цифра в перекладі з латинського означає «ніяка»?
2. Без чого не можуть обійтися мисливці та математики?
3. Які слова-присудки в українській мові стають підметами в математиці?
4.Скільки буде,якщо перемножити всі цифри?
5. Хто чотири рази в рік переодягається?
6. Яка цифра буде стояти в кінці добутку усіх непарних двоцифрових чисел?
7.Переведіть на українську мову слово мульти та моно.
8. Оля з Павликом допомагали мамі мити посуд. Оля помила 5 тарілок, а Павлик утричі більше. Скільки тарілок помив Павлик і скільки тарілок дітипомили разом?
(15, а разом 20 тарілок).
9. Яка цифра буде стояти в кінці добутку усіх парних двоцифрових чисел?
10. Скільки простих чисел у першому десятку?
11.Чому дорівнює добуток всіх материків та океанів нашої планети?
Конкурс четвертий «М'яч + м'яч »
У конкурсі приймають участь двоє членів команд. Вони стають навпроти один одного на відстані 4-х метрів. Один учасник кидає м'яч так щоб він вдарився об землю лише один раз і його відразу відбив другий учасник в сторону першого і так далі. Переможця визначають за кількістю ударів за хвилину.
Конкурс п’ятий «Вірю-невірю»
Кожній команді задається три питання, на які вона повинна відповісти «вірю» або «невірю». За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Вірю-невірю
1. Чи вірите ви, що Піфагор брав участь у кулачному бої на Чемпіонаті Європи(Насправді він був учасником Олімпійських ігор).
2. Чи вірите ви що Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора.
3. Чи вірите ви, що Шарль Перро, автор казки про дівчинку у червоному капелюшку, написав симфонію «Кохання циркуля і лінійки»(Насправді це була казка).
4.Чи вірите ви, що Наполеон писав математичні роботи.
5.Чи вірите ви, що Піфагор першим розробив математичну теорію музики.
6.Чи вірите ви, що Живописець, гравер, гуманіст, учений Альбрехт Дюкер був першим художником у Німеччині, який вивчав математику і механіку.
7. Чи вірите ви, що літературний термін «гіпербола» не має свого призначення в математиці.(очевидно, що має).
8.Чи вірите ви, що Лев Миколайович Толстой складав задачі по арифметиці
9.Чи вірите ви, що Древньому Єгипті будівельники пірамід використовували мотузку з 12 вузликам.
Конкурс шостий «Числівник» .
На ваших столах лежать листочки. На них ви бачите слова, в яких пропущені склади. Ваше завдання замість крапочок поставити такі числівники, щоб отримати слова.
Оцінювання по місцях 1-3 бали.
Числівник
Істо…рія
Стри…жк
Годин…а
Вітри…на
Севасто…поль
Родин…а
Пі сто…лет
Свисто…к
сім…я
Конкурс сьомий «Окомір».
Команди повинні визначити на око між якими сторінками лежить закладка.
Місця за похибкою
Конкурс восьмий «Скакалка»
Два хлопчики крутять скакалку, а дівчинка перестрибує через неї. Переможе той, хто зробив більше стрибків за 1хвилину.
Оцінюється по місцях за кількістю стрибків.
Конкурс дев'ятий«Королева математики»
Учасникам необхідно із закритими очима намалювати королеву математики із самих лише геометричних фігур.
Місця на розсуд журі.
Конкурс десятий «Конкурс капітанів».
Капітани отримують завдання на картках. Місця за правильність та швидкістю
Конкурс капітанів
У цьому конкурсі усі капітани команд отримують картки, де по колу розміщені букви з назвою якогось математичного приладу, в назві пропущена лише одна літера. Учаснику необхідно зрозуміти з якої букви починається слово та відгадати саме слово.
Оцінюється конкурс по швидкості.
Жюрі підбивають підсумки. Привітання переможців та нагородження призами.